DCIM100GOPROG0136171.

Bol posledný letný mesiac, keď sme sa s kamarátkou dohadovali o dovolenke pri mori. Hľadali sme niečo v Európe. Niečo, čo bude krásne, cenovo dostupné a zaujímavé na objavovanie a nie len na váľanie sa pri pláži. Po niekoľkých dňoch sme sa zhodli na Gréckom ostrove Zakhyntos. Učarovala nám celosvetová panoramická fotka snehovo bielej pláže medzi vysokými bielymi pieskovými stenami so stroskotanou nákladnou ľodou. Tiež to nebola moja prvá cesta do Grécka. Pred pár rokmi som mala možnosť pracovať na menšom ostrove Kos a kedže som mala dobré skúsenosti s Grékmi, ich kuchyňou a službami, nemala som žiadne námietky voči opätovnej návšteve Grécka.

Kedže som bola vtedy dosť v časovej tiesni, rozhodli sme sa pre jeden týždeň. Ubytovali sme sa v hoteli Village Inn Zakynthos, Laganas. K dispozícii sme mali raňajky a večeru, čo nám skutočne vyhovovalo. Občas sme si dokonca vzali extra sendviče na raňajkách, ktoré sme potom okolo obeda baštili niekde na práve objavenej pláži. Ale pekne poporiadku.

Leteli sme z Prahy, presnejšie 9.8.2016. Let bol príjemný. Hneď po prílete nás ovialo príjemné teplo a čakajúci transfer do hotela, v ktorom sme sa ubytovali. Hneď na to sme sa rozhodli prejsť trošku po okolí. Pár hodín na to sme si objednali auto. Každá sme platili okolo 60-80 eur na tri dni, takže plná cena auta na tri dni nás vyšla okolo 160 eur – cenu si bohužial presne nepamätám.

Auto nás čakalo na druhý deň ráno o 11.00 hod.

Jedno z prvých miest, ktoré sme navštívili bol hlavný prístav, kde kotvili lode. Niektoré boli dosť velké ale našlo sa tam aj niekolko super luxusných jácht. Potom sme sa trochu túlali po okolí a snažili sa nájsť  peknú pláž. Narazili sme na Banana Beach kde sme strávili hodný kus dňa . Biela pláž, krásne čisté more, príjemný týpek, ktorý nám nosil drinky. Dáždnik s dvoma lehátkami – stál asi 6 eur, čo sa mi zdá ako celkom slušná cena. Každopádne sme sa vyjašili vo vode a potom sa slnili na pláži. Bohužiaľ ja som si pri čítaní knihy neuvedomila, koľko času som strávila na slnku a za to som bola potrestaná až do konca dovolenky. Spálilo ma celkom dosť – hlavne bruško a chodidlá, neskôr som mala problém čo i len kráčať v žabkách. Ale za blbosť sa platí.

Po niekoľko hodinovej pauze na Banana beach sme sa rozhodli ísť dalej, kde sme sa dostali k útesom a úplnou náhodou narazili na dalšiu pláž Garakas.

Na tejto pláži bolo celkom dosť ľudí, no keď sme prešli na jej koniec k pieskovej stene ktorá pôsobila mohutne, odrazu sme sa ocitli medzi pár ľudmi. Nemali sme síce lehátka a dáždnik ale za to sme mali velký kus pláže a mora takmer pre seba. To bolo dalšie nádherné miesto na odpočinok a pohľad.

Neskôr sme sa rozhodli presunúť na point view odkiaľ uvidíme celé mesto. Keď nad tým teraz premýšlam strávili sme možno aj viac ako hodinu hľadaním akejkoľvek značky, ktorá by nás k nemu doviedla. Bohužial bolo naozaj takmer nemožné ho nájsť. Jediné o čo sme sa snažili bolo, aby sme sa každou dalšiou úzkou zátačkou pomedzi domčeky dostali niekam na kopec . Pár krát sme samozrejme zablúdili a naneštastie v okolí nebolo ani živej duše, ktorej by sme sa opýtali na smer. Veď komu by sa v takom teple chcelo trepať na kopec. Jediná výhoda boli otvorené okná v aute.

Každopádne sme to dobojovali do víťazného konca a view point sme našli. Stál za to.  Videli sme celý prístav, časť mesta a nekonečné more.

Ďalší deň sme sa vybrali na miesto, kvôli ktorému sme prišli – Shipwreck Beach (Navagio beach)

Nasadli sme do auta a priamou čiarou sme si to namierili na jeden z najkrajších výhľadov v Grécku, ktoré máš možnosť v živote vidieť. Okrem krutého rána pre mňa, kedže ma spálilo ako kurča na grile – ibaže do červena. Niekoľko minútovej ceste autom, v ktorom som musela byť celý čas prikrytá uterákom celkom ušla. Ako správne cestovateľky sme si pospevovali, rehotali sa a užívali si jazdu. Občasné výhľady na nekonečné more a takmer prázdne cesty nám pridali na čare pokoja a pohody.

Keď sme dorazili na Shipwreck View Point samota zmizla. Bolo tam fakt celkom dosť populácie až tak, že sa tvorili rady kvôli fotke, ktorú chcel mať každý. Teda nie každý, my sme o ňu nestáli, teda nie z toho bodu, kde bola celá tá mačkanica. Naozaj doteraz nechápem ľudí, ktorí čakali v rade možno aj hodinu na silnom slnku v strede dňa kvôli fotke z miesta, ktoré podľa mňa nestálo za nič. Každopádne, my sme sa vybrali o kus ďalej aj keď pripúšťam, že mi nebolo všetko jedno. Nasledujúce minúty som trpela. Samozrejme predovšetkým kvôli vlastnej blbosti z predchádzajúceho dňa, keď ma osmažilo. Slnko pekne pieklo a ja som mala problém ísť po rovnej ceste v žabkách. Ako jediná som mala na sebe tričko, kraťasy a snažila som sa na náš výhlad dostať čím skôr. Ostré kamene a pichľavé malé kríky, cez ktoré sme sa museli motať mi to moc neuľahčovali a tým pádom som si to naozaj užila a zapamätala na dosť dlhú chvílu. No keď sme prišli na miesto, kde nik nebol, na pár minút ma všetko nepríjemné opustilo a ja som si tak mohla v kľude vychutnať ten dokonalý výhľad.

Je ťažké ho opísať, ani fotky či video-/na konci článku/ ho podla mňa nevedia preniesť tak, aký v skutočnosti bol.

Pokračovali sme v ceste k prístavu, kde sme si kúpili lístok na loď, ktorá nás prepravila priamo na pláž, kde kedysi zablúdila táto obchodná loď, v ktorej sa prevážal alkohol a ženy. Loď sme brali z pristavu Porto Vromi. Lístok stál asi 15 eur.

Cestou sme zastavovali na krásnych miestach a v jaskyniach, ktoré nám ponúkali krásny pohľad na až takmer sneho biele steny.

Deň sme zakončili na útese s názvom Keri kde sme zažili  západ slnka, na ktorý sme sa vrátili ešte raz o deň neskôr. Jeden z nich môžete vidieť aj na konci videa.

Ráno sme sa rozhodli preskúmať západné pobrežie. Snažili sme sa nájsť nejaké tajné miesta. Nezabudnem na to, ako sme sa autom predierali cestami, kde sme mali pociť, že to auto nedá. Keby sme mali jeep bolo by to jednoduchšie. Haha. Rozbité cesty, strmé kopce a pod. Veľa krát sme sa aj na niekoľko minút stratili civilizácii. Viete pokiaľ máte úsmev na perách nevadí vám, že blúdite. Videli sme krásne miesta. Krásne výhľady z útesov na nekonečné more. Navštívili sme miesto Kambi, ktoré sa dalo prirovnať k malému Rio De Janeiro ale namiesto sochy Ježiša sa tam nachádzal veľký drevenný kríž.

Pokračovali sme ďalej a našli jedno úžasné miesto, na ktorom sme sa ocitli sami. Bolo to cestou do Porto Roxa. Čakala tam na nás veľká posteľ s dáždnikom a teplý vánok, ktorý prúdil z mora. Neskutočná pohoda, odporúčam vrelo!

Potom sme sa presunuli ku Karakonissi, kde bolo s nami asi ďalších 5 ľudí. Jedno z tých tajných miest.

13962943_1287481624596761_1343928176646511658_o

Deň sme zakončili na už spomínanom útese s názvom Keri a užili si posledný západ slnka z tohto výhľadu.

Další deň sme si zakúpili celodenný výlet na lodi, ktorý stál okolo 30 eur. Zastavovali sme na krásnych plážach kúpali sme sa v obrovskej jaskyni, kde sme boli úplne samé. Cestou sme videli pláž, na ktorej sme boli pred pár dňami Garakas beach. Videli sme korytnačky vo voľnej prírode pri Laganas beach – na tejto pláži sme počas pobytu trávili všetok voľný čas.

Laganas beach bola v celku kľudná obrovská pláž, ktorú môžete prvý krát uvidieť ešte počas letu pri pristávaní. Vždy som chcela byť na pláži, z ktorej v diaľke uvidím pristávajúce lietadlá. Má to svoje neobyčajné čaro.

V okolí Laganas beach je taktiež množstvo barov a klubov ktoré Vám zaručene poskytnú rušnú noc – ak o to stojíte. My sme sa na tejto bar street zabavili dostatočne a zakaždým sme sa vracali na hotel v neskorých ranných hodinách. Pre mladých ľudí miesto ako stvorené na zábavu. Rozhodne sa oplatí vyskúšať nočný život v tejto oblasti.

Ešte pár doplňujúcich informácii ako ušetriť peniaze. Zahliadla som zopár kempov a zistila som pre Vás cenu na noc: ceny sa pohybuju okolo 10eur na osobu plus parkovanie za deň 3,50 eur. Čo je skvelá cena. Poskytnú Vám aj stan ak nevlastníte vlastný za príplatok 2 eurá, čo znamená, že sa nemusíte naťahovať s ťažkou batožinou a skutočne vám stačí obyčajný batoh na pár letných vecí. Rozhodne pri budúcej návšteve tohto ostrova zvolím túto variantu ubytovania. Ceny leteniek sa pohybujú okolo 260eur aj so spiatočnou cenou letenky.(treba sledovať pohyb cien!  Letecké spoločnosti často ponúkajú zľavy a ty tak môžeš ušetriť aj 100 eur ) Pár dní na tomto ostrove Vás môže v pohode stáť od 300 do 400 eur. My sme boli ubytované takže nás to vyšlo cez 460 eur.

Každopádne Vám rozhodne Zakhyntos odporúčam. Dúfam, že som Vás aspoň v niečom inšpirovala, prípadne Vám dala nejaký typ ak sa naň chystáte, užite si to! Je to naozaj krásny kus zeme.